i've been thinking..

Kom hem för runt en halvtimme sedan och när jag var på väg till busshållsplatsen så såg jag en massa reklam och bilboards om klimathotet. Det påminde mig om för några månader sen då hela världen skulle göra som ett "test". Det var så att prick 20.00 så skulle alla i världen släcka alla lampor och dra ut alla kontakter och så skulle det vara i ca 5 minuter så att världen skulle få andas ut all elektricitet och sånt skit. Tyvärr så var Sverige en av de sämsta på det. Men inte bara det, det var många länder som var jättedåliga på att göra detta. Jag gjorde inte det och det känner jag mig dum för. Men kom igen, jag  fick ju veta det här runt två veckor efter och det är fel. Man borde göra detta minst en gång i månaden och då borde man förbereda folket genom att inte sluta tjata om detta på Tv och sätta upp en massa "påminnelse-reklam" på bilboards och i bussar och tåg m.m. och istället för att bestämma en tid och sedan förvänta sig att alla ska dra ut deras kontakter bestäm istället en tid och dag och förvarna folket om att just den dagen kommer all elektricitet runt om i världen stängas av.

När jag tar upp det här så brukar en massa fråga mig varför jag ens bryr mig om det?
Jo, jag bryr mig för att jag lever också i denna värld precis som du och i framtiden så vill jag hellre kunna gå på marken som en vanlig människa än att behöva åka båt eller simma dit jag ska p.g.a. alla översvämningar och för att jag var dum nog att inte bry mig. Det bästa man kan göra är att dra ut alla kontakter på saker man knappt använder. De två största bovarna är mobil-laddaren och flygplan! Och det landet som släpper ut mest koldioxid är ju Kina. Det förstår ju alla! Jag menar, om det finns 1,43 miljarder människor och alla måste ha möjlighet att kunna jobba och köra bil, jadu.. it's bad, real bad! Men man kan inte heller skylla på de stackars kineserna. Det är ju de övriga länderna som "utnyttjar" Kina för att tillverka saker åt de. Synd alltså..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0