23-24/3 08

Hejsan!

Anledningen till varför detta inlägg får heta 23-24/3 08 är för att jag började skriva detta runt fem i tolv 23/3 och och blev klar 24/3, haha! Har ju inte bloggat på ett tag nu, har helt enkelt inte haft tid så ska dela upp allt och var beredda på att det kommer bli ett långt textinlägg.

22/3:
Lördagen var en av de bästa dagarna, det vart ingen middag utan det var en överraskningsfest till en av mina bästa vänner Adissa som blev 18 år. Vi valde att ha festen på lördagen så att på tolvslagen gratta henne. Till en början var inte hon med oss andra i lokalen och det var bara jag och Tess som dansade för fullt. Jag och Sara åkte dit runt åtta och efter det började det komma alla inbjudna. Adissa kom runt halv tio, tio med ögonbindel! Alla fick vara tysta när hon kom men det var inte så många som kunde hålla god min och så fort som hon satte sin fot i lokalen så skrek allihopa och vi vart ca. 60 pers. Stackarn var ju nära på att snubbla av rädsla och chock, haha! Det blev en massa gratulerande, pussar och kramar tills alla gick till dansgolvet. Dansade så mycket så det har resulterat i en förjävlig träningsvärk i hela kroppen. Har inte så mycket energi just nu med att skriva exakt om allt under festens gång, det får bli någon annan gång men kom iaf hem halv fem, slängde mig på sängen och somnade direkt!

23/3:
Adissas födelsedag! Lilla flickan har blivit stor nu.. 18 år, shit! Vill också, men måste vänta tills december. Förhoppningsvis går tiden fort (håll tummarna!). Vaknade första gången runt åtta och vart jätteirriterad pga. att jag somnade halv fem och blev väckt så tidigt. Men somnade om och vaknade runt halv tolv. Efter några timmarna latande så var det dags för tårta hos Adissa. Härligt var det att få vandra omkring med mjukisar, en lagom stor överdel, uppsatt hår och no make-up. Brukar även vara osminkad annars men idag var det helt annorlunda.  Det var chill.. vi tjejer samt Adissas storesyster åt tårta och pratade om saker och ting som hände under festen. Vill tillbaka, haha! Vi spelade även spel vars namn jag inte kommer ihåg och sedan var det dags att lämna tillbaka en killes absolut feta högtalare som vi fick låna till festen. Och eftersom att ingen kunde skjutsa oss så fick Tess ringa hennes pappa och fråga om vi kunde låna bilen en stund. Det gick bra så jag, Adissa, Tess och Melodia aka. Lodi (Adissas syster) åkte buss till Alby, hem till Tess, tog bilen tillbaks hem till Adissa, packade in högtalarna, åkte hem till killen och lämnade över de och sedan blev det en sån jävla grej med att hitta en pizzeria som skulle vara öppen runt tio tiden men tyvärr så det fick bli Mackis i Hallunda. Blev lite ledsen för jag vart ju så sugen på det, haha! Satt där i över en timme och pratade om allt mellan himmel och jord. Efter det skjutsade vi hem Tess och hennes pappas bil och sedan tog jag, Adissa och hennes syster bussen från Alby hem till Tumba. Väl i Tumba station var busschuaffören lite vimsig. Han åkte förbi vår hållplats av misstag och när han skulle tillbaks så började han backa bakåt istället för att åka runt. Skulle ju ha gått mycket snabbare men ingen av oss hade något emot det. Vi fick ju oss ett gott skratt i denna vinterkyla och nu sitter jag här :). Kom hem runt halv tolv och har bara druckit te nu.

Är helt död nu och idag (måndag, efter tolv ju) så ska jag, Tess och förhoppningsvis Adissa åka till Alby och äta i deras pizzeria. De har den bästa pizzan, oavsett om du bor i innerstaden så måste man åka till Albys pizzeria. Värt hela resan och man kommer inte ångra sig!

Nu skall jag dra härifrån, god natt!



I ordning: Sour, Adissa och Lucia.

Kommentarer
Postat av: MARIAMS MAMMA - Sara

Sååå god är inte pizzan där robbans e godare :D

2008-03-24 @ 14:54:06
URL: http://smuliss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0