25/8 08, Ett tungt övervägande

Vid närmare åtanke så känns det ändå rätt så skönt att de tror att jag har hoppat av. Då slipper jag skolan. Är trots allt rätt så jävla skoltrött så man kan vara plus lite till så jag vet inte om jag vill låta situationen vara som det är och börja jobba istället, spara ihop pengar och med lite tur flytta hemifrån tidigare. En konstig och dum tanke tänker ni nog men japp det är min tanke och jag kan med all glädje och stolthet säga att jag skulle vara så jäkla mycket lyckligare då. Att varje dag, måndag till fredag, känna tvånget av att gå till skolan känns tungt, det är därför det absolut inte går bra för mig i skolan. Jag vill sluta! Jag är trött på detta! Jag är trött på hela skolsystemet, är så trött på grafisk kommunikation, vill istället satsa på det jag kallar för skönhetsvärlden. Om någon bara kunde låta mig sluta och bara göra det jag vill, bara en person. Anledningen till att jag går i skolan är upp till 100% enbart för mammas skull. Dumt är det men hon vill så gärna att jag ska ha utbildning och jag vill inte göra henne besviken. Jag vill och vill, vill så mycket i livet som jag så sent som nu har märkt inte kommer ha något med grafisk kommunikation att göra. Kommer ihåg när jag var yngre hur mycket jag ville börja media med inr. foto. Vet inte varför jag ändrade i julas förra året till denna helvetiska linje som jag går nu. Vill gå foto men måste då gå om ett år till och jag har ingen energi för det alls. Det är tragiskt.. Men sån är jag, en tragisk människa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0