24/1 08

Goddag!

Skippade skolan idag. Wanna know why? Jo, jag fick min mens idag och alla (de jag känner) vet att jag har världens skitigaste mensvärk. Och det är inte kul..

En berättelse om min nära-döden-upplevelse:
I november så var jag nära på att svimma eller kollapsa eller något sådant. Det började i duschen. Hade fått min mens den morgonen. Vanligtvis brukar jag duscha med så varmt vatten så att det börjar ånga i hela badrummet. Tänkte inte mer på det, tänkte att det kanske var de varma ångorna som gjorde mig helt dizzy så jag lutade duscha och gick ut ur badrummet, ut till det svala. Det blev bra ett tag men sedan blev det värre när jag gick in till mitt rum.. Kände mig helt yr, illamående och svimfärdig. Ropade på mamma ett flertal gånger men hon hörde inte. Försökte gå ut till köket men kunde knappt gå rakt för jag kunde inte heller se. Såg bara en massa svarta och färgglada prickar framför mig! Så tack vare det slog jag i huvudet ca tre gånger och det knockade ut mig totalt så jag ramlade ner på köksgolvet och var helt borta och kall i kroppen. Kände hur blodet bara åkte ner till mina fötter och ben och hur alltmer svagare jag blev med tiden. Mamma försökte lyfta mig men det gick inte för jag kunde inte hjälpa till, vart fan medvetslös. Så hon hämtade en stol och försökte lyfta mig så att jag skulle kunna sätta mig ner ett tag. Hon försökte prata med mig men jag gav inga svar tillbaka och då började hon be till Gud om att jag inte skulle då osv. medans jag tänkte och bad att om Gud vill ta mig idag så får han göra det. Direkt efter kvicknade jag till, dessa jävla prickar fanns fortfarande överallt vart jag än kollade och irriterade mig men det var så skönt att se min mammas face. Mamma ville ta mig till sjukhus för att kolla efter mitt blodtryck och allt annat men precis som allt så ville jag inte för jag tänkte att allt var okej. Och hur vet jag att detta berodde på mensen? För det händer nästan alltid vart andra månad på första mensdagen. Typiskt..

Oj, vilket långt inlägg det blev här. Aja.. tur att det iaf inte blev så idag nu när jag är ensam hemma! Men vidare till bra grejer.. idag ska jag vara modell för Make-Up Institute. Skulle egentligen vara det i måndags men det blev flyttad till idag. Bara inte sminkösen säger i sista sekunden nu att de ska flytta det igen då får jag ryck! :D

Skrivs sen! <3, får inte bli ett föör långt inlägg =)

Kommentarer
Postat av: Natalie

ew :O fett läskigt

2008-01-24 @ 17:30:03
URL: http://natskuu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0