Skönhet

- Se till att alltid ha fixade naglar.
Naglarna behöver inte vara lackade med en väldigt röd färg men med fixade naglar så menar jag verkligen fixa! Och det innebär att man ägna nån tid under dagen att lacka på nagelolja, ta bort död hud med en nagelbandsremover, ösa på med nagelbandscreme och sedan lacka på med en genomskinlig nagelstärkare. Gör detta varje gång du väljer att lacka på en färgad nagellack för bästa resultat!
- Smörj in kroppen med en bra kroppskräm efter varje dusch.
Efter att ha duschat och peelat och/eller skrubbat kroppen, se till att smörja in din kropp! Den jag använder är då Nivea Soft Body&Face Cream. Superbra! Man vill ju inte heller gå runt med en torr kropp som liknar någon dinosauriehud heller! Plus, så känner man sig så avslappnad. Iaf jag (a). Testa på denna kräm från Nivea, hur bra som helst.
- Noppade ögonbryn.
Vissa brukar göra felet med att noppa för mycket. Det vet jag, jag brukade noppa så mycket så att jag blev tvungen att fylla i de, men inte längre. Men noppa inte bort allt, ta bara bort de som stör och som gör så att det ser galet ut. Det blir bäst så. ;)
- Ansiktsmask & hårinpackning en gång i veckan.
Man vill ju inte förstöra huden på ansiktet med en massa masker flera gånger i veckan. Samma sak gäller håret. Visst ditt hår repareras och får en massa vitaminer och så men att tvätta och blöta håret ofta förstör det mer än du anar. Så försök använda hårinpackning och ansiktsmask högst 2 ggr i veckan med jämna mellanrum. Till mitt hår använder jag Gliss hårvårdsserie Oil Nutritive. Det bästa för mitt hår! Och till ansiktet använder jag ansiktsmasken som finns att köpa i H&M Montagne Jeunesse. Billigt och så värt det!
- Kropp & hälsa
Det absolut bästa som finns är att dricka ett stort glas vatten så fort man vaknar (eller kanske efter kissandet annars blir det kaos!). Du blir mer pigg under dagen eftersom att kroppen får vätskan som den behöver efter många timmars sömn. Försök sedan att få i dig minst 2 liter vatten till under dagen. Då slipper du se trött ut och få en hemsk gråaktig färg på ansiktet. Tro det eller ej men ibland kan jag få det! Men av dew bästa grejerna som man kan göra är ju att sova utan smink och tvätta/smörja in ansiktet morgon och kväll. Dessa två använder jag (LÄNK) (LÄNK)

Tack för visad hänsyn, haha! Ville dela med mig lite av mina skönhetsrutiner och testa för fan på dessa produkter som jag har länkat till, de är för bra för och vara sanna! Enjoy och blogg you later!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0